Regulamin
I. Definicje

Regulamin - niniejszy regulamin Strony „Eco-Time.com.pl”, regulujący prawa i obowiązki Klientów oraz Wykonawców.

Wykonawca – Eco Time Roman Bihiv z siedzibą w Częstochowie, ul. Piłsudskiego 35/1, wpisaną do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej
NIP: 5993019288
REGON: 527565027
Adres: 42-202, Częstochowa, ul. Piłsudskiego 35/1
Telefon: +48 789 768 420
E-mail: serwis@ecotimeua.com
Strona www: www.eco-time.com.pl

Strona internetowa - Strona www: www.eco-time.com.pl, której właścicielem jest wykonawca, firma Eco Time Roman Bihiv z siedzibą w Częstochowie, ul. Piłsudskiego 35/1, wpisaną do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej NIP: 5993019288, REGON: 527565027.

Klient - Klientem jest każda osoba fizyczna posiadająca co najmniej ograniczoną zdolność do czynności prawnych i ukończone 18 lat, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna, posiadająca zdolność prawą i zdolność do czynności prawnej, która odwiedziła Portal i dokonała w nim rejestracji celem skorzystania z usług Właściciela Portalu w zakresie pomocy w zleceniu usługi sprzątania.

Zamówienie lub Zlecenie Sprzątania - Zestaw usług sprzątania wybranych przez Klienta w formie elektronicznej za pośrednictwem strony internetowej, telefonicznie lub za pośrednictwem aplikacji Messenger, określonych do realizacji, zgodnie z niniejszym Regulaminem - oferta Klienta na sprzątanie lokalu lub inne prace, wskazująca na zamiar Klienta zawarcia umowy o sprzątanie lokalu w przypadku jej akceptacji. Zamówienie jest realizowane przez Klienta poprzez funkcjonalność strony internetowej i zawiera wszystkie istotne warunki Umowy dotyczące wykonania prac porządkowych lub innych, takie jak: nazwa pracy, ilość pracy, miejsce pracy, czas pracy oraz jej koszt.

Przyjęcie zamówienia - potwierdzenie przyjęcia oferty Klienta na sprzątanie lokalu lub inną pracę, wystawiane w formie Zamówienia Klienta. Zamówienie przyjmowane jest przez stronę internetową poprzez wysłanie powiadomienia do Klienta za pośrednictwem powiadomienia SMS/e-mail.

Usługa sprzątania - Usługi sprzątania lokali oraz inne usługi w zakresie utrzymania czystości, świadczone przez Wykonawców na rzecz Klientów.

Cena - Przez cenę należy rozumieć cenę brutto Usługi. Należy zwrócić uwagę, iż dla osób fizycznych usługą jest Usługa sprzątania i świadczona jest przez Wykonawcę. Ceny ujawnione w Zamówieniu wyrażone są w złotych polskich i uwzględniają podatek 23% VAT. Cena nie obejmuje ewentualnego napiwku dla Wykonawcy lub jego pracownika, który pozostaje w kwestii uznania Klienta. Cena podana w Zamówieniu jest wiążąca i nie podlega negocjacji. Wykonawca zastrzega sobie prawo do zmiany ceny lub odmowy realizacji Zamówienia w przypadku zaistnienia oczywistej pomyłki.

Spis Usług - określenie rodzaju usług sprzątania dostępnych na stronie internetowej.

Obszar świadczenia usług - Jest to obszar, na którym dokonywane są Usługi sprzątania zgodnie z niniejszym Regulaminem, wskazany na stronie internetowej.

II. Korzystanie ze strony internetowej i dokonywanie Zamówień

Świadczenie Usług w zakresie sprzątania oferowanych przez stronę internetową prowadzone jest przez osoby fizyczne oraz podmioty współpracujące z Wykonawcą na zasadzie odrębnych umów.

Przez korzystanie z Usług wykonawcy takich jak zapewnienie dostępu do treści Portalu oraz możliwości składania Zamówień, Klient akceptuje Regulamin.

Zamówienia można składać całodobowo.

Przeglądanie Spisu usług oraz części innych treści strony internetowej nie wymaga rejestracji ani logowania do systemu.

Po określeniu warunków sprzątania, Klient jest proszony o potwierdzenia chęci złożenia zamówienia.

Po poprawnym zakończeniu procesu Zamówienia, Klient otrzymuje potwierdzenie zamówienia.

Usługi ujawnione na stronie internetowej stanowią zaproszenie do składania Zamówienia.

W przypadku przyjęcia Zamówienia Wykonawca przystępuje niezwłocznie do jego realizacji - potwierdza Klientowi fakt przyjęcia zamówienia i przystąpienia do jego realizacji w formie wiadomości e-mail na adres e-mail Klienta.

Koszt usług w ramach Umowy pomiędzy Klientem a Wykonawcą jest uzgadniany w każdym konkretnym Zamówieniu i zależy od zakresu prac porządkowych oraz dodatkowych warunków sprzątania. Zakres prac ustalany jest w zależności od ilości pokoi i łazienek w lokalu Klienta oraz wybranych dodatkowych usług.

Umowa zostaje zawarta z momentem przyjęcia Zamówienia od Klienta.

Wykonawca zastrzega sobie prawo do dodatkowej weryfikacji danych Klienta, np. w drodze kontaktu telefonicznego.

Wykonawca zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji Zamówienia w sytuacji, gdy:

  • zamówienie zostało złożone nieprawidłowo, lub obejmuje usługi niedostępne w danym momencie,
  • po bezskutecznej próbie potwierdzenia Zamówienia,
  • zamówienie zostało złożone niezgodnie z niniejszym Regulaminem.

O fakcie odmowy realizacji zamówienia Klient zostanie poinformowany drogą elektroniczna na wskazany adres e-mail.

Klient ma prawo po złożeniu Zamówienia do zmiany jego warunków poprzez powiadomienie przez formularz kontaktowy na stronie internetowej Wykonawcę, o ile istnieje jeszcze techniczna możliwość zadośćuczynienia jego prośbie. Jeżeli zmiana warunków Zamówienia prowadzi do zmiany kosztu Zamówienia, Wykonawca dokonuje takich zmian i powiadamia o tym Klienta za pośrednictwem wiadomości SMS lub e-mail lub poprzez funkcjonalność Konta Osobistego. Zmiana terminu przy zmianie Zamówienia możliwa jest najpóźniej na 24 godzin przed nowym terminem realizacji Zamówienia.

III. Realizacja Zamówień
1. Postanowienia ogólne

Wykonawca zobowiązuje się dołożyć wszelkich starań, aby przyjmować Zlecenia Klienta do realizacji. Wykonawców zobowiązuje się do prawidłowej realizacji Zamówień zgodnie ze standardami sprzątania określonymi w Regulaminie Sprzątania.

W razie nieobecności Klienta pod adresem i w godzinach wskazanych w Zamówieniu, poniesionymi kosztami zostanie obciążony Klient.

Klient zobowiązuje się do zapewnienia dostępu do lokalu podlegającego sprzątaniu, dostępności mediów: bieżącej wody oraz elektryczności, odbioru Usługi sprzątania i zapłaty kwoty łącznej podanej w potwierdzeniu złożenia Zamówienia na rzecz Wykonawcy.

Przy zaznaczeniu odpowiedniej funkcjonalności na rzecz Klienta zostanie wystawiona faktura VAT – przez Wykonawce. W przypadku braku wprowadzenia funkcjonalności lub jej awarii, Klient może wnioskować do Wykonawcy o jej wystawienie w formie wiadomości e-mail, z podaniem niezbędnych do faktury danych.

2. Obszar działania

Wykonawcy Usług świadczą je tylko na obszarze swojego działania wskazanym na stronie internetowej.

3. Zasady płatności

Akceptowane są następujące metody płatności:

  1. Szybki przelew (przez system płatniczy przelewy 24) – bezpośrednie przy złożeniu Zamówienia za pośrednictwem strony internetowej;
  2. Kartą płatniczą/kredytową - bezpośrednio Wykonawcy przy realizacji Usługi sprzątania (wykonawca posiada terminal płatniczy);
  3. Gotówką – bezpośrednio Wykonawcy przy realizacji Usługi sprzątania;

Wyboru formy płatności należy dokonać w formularzu Zamówienia.

W zakresie płatności bezgotówkowych Klient akceptuje Regulaminy dostawców zewnętrznych takich usług.

IV. Odstąpienie od umowy

Wykonawca jest uprawniony do odstąpienia od Umowy, w przypadku:

  • zaistnienia siły wyższej uniemożliwiającej realizację Umowy,
  • przekazania przez Klienta nieprawidłowego lub nieosiągalnego numer telefonu lub adresu wykonania Usługi.

W przypadku odstąpienia od Umowy przez którąkolwiek ze stron traktuje się ją jako niezawartą. W przypadku wcześniejszej płatności, Klient otrzyma zwrotu płatności uiszczonej przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty.

W przypadku złożenia przez Klienta fałszywego Zamówienia lub niewykonania przez niego Umowy (w szczególności przez jej nieopłacenie), Wykonawca zastrzega możliwość odmowy przyjęcia jakichkolwiek przyszłych Zamówień od takiego Klienta.

Wykonawca jest uprawniony do niezwłocznego odrzucania Zamówień składanych przez Klientów, jeżeli zachodzi uzasadniona wątpliwość co do ich poprawności lub autentyczności.

Klient, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 30 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład:

  • pisemnie na adres: ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 35/1, 42-202 Częstochowa;
  • w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: serwis@ecotimeua.com

V. Reklamacja Usługi sprzątania

Klienci mają prawo do reklamacji Usługi sprzątania.

W razie jakichkolwiek wątpliwości, co do właściwości Usługi sprzątania, zwłaszcza takich o których nie ma mowy w informacji zawartej w Spisie usług, Klient przed złożeniem zamówienia powinien skierować zapytanie do Wykonawcy, poprzez jeden z kanałów kontaktu wskazany w Regulaminie.

Reklamacja powinna zawierać oczekiwany sposób realizacji uprawnienia wynikającego z reklamacji.

Reklamację można złożyć w formie elektronicznej poprzez przesłanie maila (serwis@ecotimeua.com) lub pisemnie w tradycyjnej formie listownej (42-202, Częstochowa, ul. Piłsudskiego 35/1).

Wykonawca rozpatruje reklamacje w terminie 14 dni od dnia ich złożenia w zakresie usług własnych.

Klient powinien zgłaszać roszczenia co do jakości pracy wykonanej w ramach Zamówienia w trakcie realizacji Zamówienia lub po jego zakończeniu, nie później jednak niż 12 godzin po realizacji Zamówienia.

Klient może dochodzić roszczeń w związku ze szkodą w jego mieniu w trakcie wykonywania prac w ramach Zamówienia w momencie wykrycia takiej szkody, nie później jednak niż 3 dni od dnia realizacji Zamówienia. Reklamacje przesłane w terminie dłuższym niż 3 dni od daty realizacji Zamówienia mogą zostać przyjęte do rozpatrzenia, jeżeli szkoda w mieniu jest ukryta, to znaczy nie da się jej wykryć w drodze zwykłej oględzin, a także jeżeli Klient dostarczy dowody wyraźnie wskazujące na uszkodzenie majątku wynikające z działań Wykonawcy. Przesyłając reklamację związaną ze szkodą w mieniu, w celu uproszczenia procedury rozpatrywania reklamacji, Klient ma prawo przedstawić zdjęcia lub film z nieruchomości, na których szkoda jest wyraźnie widoczna, a także, jeśli to możliwe, podać dostępne mu informacje o okolicznościach, które doprowadziły do powstania szkody.

Rozpatrywanie roszczeń o odszkodowanie za wartość zniszczonego mienia w ekwiwalencie pieniężnym dokonywane jest z uwzględnieniem okoliczności powstania szkody na mieniu, wysokości wyrządzonej szkody, wartości majątku, naturalnego zużycia mienia Rozpatrzenie kwestii odszkodowania za wartość zniszczonego mienia w pieniądzu dokonywane jest z uwzględnieniem okoliczności powstania szkody na mieniu, wysokości szkody oraz naturalnego zużycia mienia.

VI. Odpowiedzialność Wykonawcy

Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy spowodowane siłą wyższą lub działaniem organów administracyjnych.

Z zastrzeżeniem ograniczeń wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, Wykonawca nie odpowiada za szkody powstałe w związku z błędami informatycznymi lub łączności takimi jak: brak możliwości korzystania ze Strony przez Klienta, błędy w wyświetlaniu informacji na stronie internetowej, braki elementów opisu lub informacji o Usługach sprzątania, zakłócenia łączności, defekty, niewłaściwe działanie, opóźnienia przekazu, wirus komputerowy, awaria linii lub systemu. W szczególności Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane zakłóceniami technicznymi poczty elektronicznej zawinionymi przez operatorów sieci telekomunikacyjnej lub wynikającymi z błędów technicznych po stronie Klienta.

Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie skutki niezgodnego z Regulaminem dokonania procesu zamówienia, w tym podania nieprawdziwych lub błędnych danych, jak również niezgodnego z Regulaminem dokonania Zamówienia.

VII. Postanowienia końcowe

Regulamin niniejszy reguluje wszelkie zasady świadczenia Usług sprzątania. We wszelkich sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 1422 z późn. zm.) oraz innych ustaw, a w odniesieniu do konsumentów również ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 r. poz. 827), a także prawa Unii Europejskiej, w szczególności RODO (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Wszelkie spory wynikłe ze świadczenia usług objętych niniejszym Regulaminem będą rozstrzygane przez właściwy miejscowo sąd powszechny właściwy dla siedziby Wykonawcy, o ile przepisy bezwzględnie obowiązujące nie stanowią inaczej.

Regulamin wchodzi w życie z dniem 24.02.2024 r.